我認識一個錄影帶店的姊姊
雖然她平常面對大家都笑容親切而且態度開朗
可是我知道她是個精神和情緒有問題
必須要靠安眠藥來幫助睡眠的人
吃安眠藥的時間已經比我還嚴重了

我們兩人都喜歡看劇情片
兩人都看很哀傷的那種
對於劇情片我們也都有相同的認知
我們彼此也知道對方心中有個黑洞,看那些片才能得到稍微的慰藉

每次看到那個姊姊就算飽受了身體和精神的壓力
看到客人還是笑容滿面而且神采飛揚的樣子
看這那個姊姐的笑容,我感受到了哀傷
我為她感到了難過
於是我想起了這首歌了






  

drink up, baby, stay up all night
乾了它,寶貝,徹夜不眠
the things you could do, you won't but you might
你做得到的,你不會但也許你願意
the potential you'll be, that you'll never see
你所擁有的潛力,你永遠看不見
the promises you'll only make
你唯一許下的承諾

drink up with me now and forget all about the pressure of days
跟我一起乾了,忘掉白天的那些壓力
do what I say and I'll make you okay and drive them away
照我的話去做,我會讓你好起來,把那些東西都驅散
the images stuck in your head
那些卡在你腦中的景象

people you've been before that you don't want around anymor
那些你曾經身為其中之一,你再也不想見到的人們
that push and shove and won't bend to your will
那些推擠和逼迫還有不願意屈服你的意願的
I'll keep them still
我會阻止他們動作的

drink up, baby, look at the stars
乾了,寶貝,仰望星空
I'll kiss you again between the bars where I'm seeing you
我會隔著吧台親吻你,在那我見到你之地
there with your hands in the air, waiting to finally be caught
你的手飛晃在空中,等著最後能夠握住
drink up one more time and I'll make you mine
再乾一杯我就讓你成為我的
keep you apart deep in my heart separate from the rest
將你的部分身藏在我心中,從其他部分所分解開來
where I like you the best and keep the things you forgot
我最喜歡你的地方,並且保持著你所遺忘的事物

people you've been before that you don't want around anymor
那些你曾經身為其中之一,你再也不想見到的人們
that push and shove and won't bend to your will
那些推擠和逼迫還有不願意屈服你的意願的
I'll keep them still
我會阻止他們動作的

arrow
arrow
    全站熱搜

    way3sec 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()