這首是電影力挽狂瀾的主題曲

由工人皇帝所演唱的the wrestler

力挽狂瀾講的是一個過氣的摔角選手為了人生最後的尊嚴而奮鬥的故事

每次前頭的歌詞一開始就會讓我想到了電影預告片的片段

以及米基洛克那個醜醜但是滄桑的老臉

這部電影我到現在都沒看過

可是我已經被這首主題曲感動了

想必看完片子後會更有觸感

 

Have you ever seen a one trick pony in the field so happy and free?
你是否看過一匹漂亮的小馬在田野間快樂又自由?
If you've ever seen a one trick pony then you've seen me
如果你看過漂亮的小馬那你就看過我
Have you ever seen a one-legged dog making its way down the street?
你是否看過一隻跛腳的狗想辦法沿著街道爬行?
If you've ever seen a one-legged dog then you've seen me
如果你看過跛腳的狗那你就看過我

Then you've seen me, I come and stand at every door
那你就看過我,我佇立於每一戶家門前
Then you've seen me, I always leave with less than I had before
那你就看過我,我總是帶著比我曾經擁有的還少而離開
Then you've seen me, bet I can make you smile when the blood, it hits the floor
那你就看過我,我保證當我的鮮血滴下地面時我可以讓你微笑
Tell me, friend, can you ask for anything more?
告訴我,朋友,你還能奢求什麼?
Tell me can you ask for anything more?
告訴我你還能奢求什麼?

Have you ever seen a scarecrow filled with nothing but dust and wheat?
你是否看過一個除了填滿塵土和小麥什麼都沒有的空稻草人?
If you've ever seen that scarecrow then you've seen me
如果你看過稻草人那你就看過我
Have you ever seen a one-armed man punching at nothing but the breeze?
你是否看過一個獨臂的男人對著空氣揮著拳頭攻擊?
If you've ever seen a one-armed man then you've seen me
如果你看過獨臂的男人那你就看過我

Then you've seen me, I come and stand at every door
那你就看過我,我佇立於每一戶家門前
Then you've seen me, I always leave with less than I had before
那你就看過我,我總是帶著比我曾經擁有的還少而離開
Then you've seen me, bet I can make you smile when the blood, it hits the floor
那你就看過我,我保證當我的鮮血滴下地面時我可以讓你微笑
Tell me, friend, can you ask for anything more?
告訴我,朋友,你還能奢求什麼?
Tell me can you ask for anything more?
告訴我你還能奢求什麼?

These things that have comforted me, I drive away
這些讓我舒服的事物,我都驅散而去了。
This place that is my home I cannot stay
這個地方是我無法待下去的家園
My only faith's in the broken bones and bruises I display
我唯一的信念只有在破碎的骨骼和身上展露的傷痕裡

Have you ever seen a one-legged man trying to dance his way free?
你是否曾經看過一個單腳的男人試著自由的跳著舞?
If you've ever seen a one-legged man then you've seen me
如果你看過單腳的男人那你就看過我

arrow
arrow
    全站熱搜

    way3sec 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()