這是一首敘述暗戀的歌
一首獻給天下間暗戀著其他人的歌

The National算是很成人專屬的樂團
他們很少有這麼可愛純情的歌

內容敘述著一個人遇到了他心中完美的對象
但是他卻緊張的不得了
沒辦法展現帥氣或是幽默的一面
一直說錯話做錯事情
雖然前面的感覺都在敘述主角的不安和膽小
但是最後那整個曲調改變的收尾
卻道出了主角真正的心聲

那真正的心聲就是"我對妳魂牽夢繫了二十九年了"
這是一句放在心裡不敢講出口的告白
一個我聽了起雞皮疙瘩的詞
這是比什麼稱讚別人詩句還要簡單卻還要令人感動的一句話了

這首歌讓我想起了許多
一些往事
還有一些現在的事情
一些你永遠只能當好朋友的人
一些你永遠說不出口的話
一些你心裡真正明白永遠不會和對方有機會的人
一些你不想承認的難過事情
這首歌威力真大...



Standing at the punch table swallowing punch
站在吧台前吞飲調酒
can't pay attention to the sound of anyone
沒辦法專心聽任何人的聲音
a little more stupid, a little more scared
有一點愚蠢,有一點害怕
every minute more unprepared
每一分鐘都越來越不知所措了

I made a mistake in my life today
我今天犯了人生最大的錯誤
everything I love gets lost in drawers
所有我熱愛的事物都在褲襠內遺失了
I want to start over, I want to be winning
我想要重新開始,我想要成為贏家
way out of sync from the beginning
但是那兩者從一開始就同時消失了

I wanna hurry home to you
我渴望著衝回家找妳
put on a slow, dumb show for you
為你上演一齣緩慢,愚笨的戲碼
and crack you up
然後逗妳發笑
so you can put a blue ribbon on my brain
這樣妳就可以綁一條藍色緞帶在我頭上
god I'm very, very frightening
老天啊,我真的真的好害怕
I'll overdo it
我會做得太過火

Looking for somewhere to stand and stay
尋找著某人成為寄託
I leaned on the wall and the wall leaned away
我靠著牆然後牆就倒了
Can I get a minute of not being nervous
可以給我一點時間不要一直這麼緊張
and not thinking of my dick
而且不要一直想著色情的事情嗎?
My leg is sparkles, my leg is pins
我的腿抖動不止,我的腿動彈不得
I better get my shit together, better gather my shit in
我最好整理整理自己,最好整理自己的思緒
You could drive a car through my head in five minutes
你可以在我腦袋裡開一台車而且五分鐘內
from one side of it to the other
從一個盡頭開到另一個盡頭

I wanna hurry home to you
我渴望著衝回家找妳
put on a slow, dumb show for you
為你上演一齣緩慢,愚笨的戲碼
and crack you up
然後逗妳發笑
so you can put a blue ribbon on my brain
這樣妳就可以綁一條藍色緞帶在我頭上
god I'm very, very frightening
老天啊,我真的真的好害怕
I'll overdo it
我會做得太過火

You know I dreamed about you
妳知道我一直對妳魂牽夢繫
for twenty-nine years before I saw you
在我真正見到妳之前的二十九年間
You know I dreamed about you
妳知道我一直對妳魂牽夢繫
I missed you for
我一直思念著妳
for twenty-nine years
思念了二十九年

You know I dreamed about you
妳知道我一直對妳魂牽夢繫
for twenty-nine years before I saw you
在我真正見到妳之前的二十九年間
You know I dreamed about you
妳知道我一直對妳魂牽夢繫
I missed you for
我一直思念著妳
for twenty-nine years
思念了二十九年

arrow
arrow
    全站熱搜

    way3sec 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()